Autóvillamosság

„Átlagosan kb. 1000 méternyi elektromos kábel van egy személyautóban."


Az autóipar leggyorsabban fejlődő ágazata, és rendkívül fontos területről van szó, miután az autók többsége ma már több számítógépet tartalmazva működik. Ráadásul a fejlesztésekre a rendkívül gyors tempó és a folyamatosság jellemző.

Egy átlagos autóban is lényegesen nagyobb fokú a kényelmi, biztonsági alapfelszereltség, mint néhány évvel ezelőtt, nem beszélve az extrákról, s ezek majd mindegyikét elektronikai egységek működtetik, ellenőrzik, vezérlik. A néhány éve még prémiumnak számító elektromos ablakemelő, ABS, légzsák ma már alaptartozék, és jó néhány típusban a kéziféket is elektronika húzza be.

Csak folyamatos képzéssel és az elkötelezett szakembereket jellemző önképzéssel érhető el, hogy naprakész, a gyakorlatban is használható tudás birtokában legyen az autóvillamossággal foglalkozó szakember.

Amit a Moór Autó kínál ügyfeleinek:

szakszerű karbantartással előzzük meg a meghibásodásokat, költséges javításokat.
A meghibásodott autót gyári állapotára való visszaállításával javítjuk, garanciával.

- Ügyfelünk kétségbeesve telefonált, hogy nem meri már elindítani sem az autóját, mert a kipuffogóból erős füst jön, a motor egyenetlenül jár, a teljesítménye gyenge, a motor-controll lámpa világít, a számítógépes diagnosztika azt jelzi: "motorvezérlő egység hibás működés".
Ha pusztán a diagnosztikai műszer megállapítására hagyatkozunk, kicseréljük az alkatrészt - ez adott típusnál kb. 300.000 forint lett volna. Ám a hibát ezzel nem javítottuk volna ki....
Mielőtt alkatrészt rendeltünk volna, villamossági szerelő kollégánk kiszerelte a vezérlő egységet és megtisztította az elektromos csatlakozókat, elkerülve ezzel az esetleges kontakthibából eredő téves diagnosztikai eredményt. Az alkatrész visszaszerelés után is hibásan működött.
További tüzetes átvizsgálás után aztán a vezetékkötegben megtalálta azt a szakadt vezetéket, amely miatt a vezérlő egység rossz jelet kapott, s emiatt nem tudott megfelelően működni.

Ügyfelünk számláján a 300.000 forint helyett a következő szerepelt:
Javítási költség: 0 Ft., anyagköltség: 0 Ft., munkadíj: 12000. Ft